27 de maig 2009

HALF-CHALLENGE BCN-MARESME

El passat diumenge dia 24 de maig es va donar lloc el primer Mig Ironman de Catalunya, tot i que no se li dona aquest nom al ser marca registrada, organitzada pels mateixos de la Challenge Roth (Alemanya) i amb plena col·laboració amb entitats organitzadoras de casa nostra.
Recordar que aquí es fan moltes proves de mitja distància des de fa molts anys (encara que sembla que amb aquest triatló això sigui nou).

Dins els aproximats 2000 participans, hi tenien que pendre part 5 triatletes de la secció, que al final degut a lessions només 2 han pogut participar; en Josep L. Aran i amb el seu retorn a la secció, un il·lustre com és en Marc Majós.

Suposso que tothom a sentit la polemica sobre el draffting, bé aquí teniu la crònica d'en Marc, perquè us feu a la idea de com va anar.

-"Bé...La veritat és que no volia enviar una crònica en calent!!! La veritat és que vaig acabar molt indignat!!! El tema bici va ser un escàndol!!! Pelotons és poc, i els 350 desqualificats no són res comparat amb el que hagués pogut ser!!!

Però sí que m'agradaria dir... que la organització va estar molt bé tenint en compte les dificultats i els jutges poca cosa podien fer! La valoració de la meva cursa en un primer moment no va ser massa bona... però a mesura que van passant les hores intento ser positiu... Si només em fiés de les sensacions diria... nedant i corrent força bé... i en bici fatal!!! Però aquí entren factors psicològics que poc tenen que veure amb el temps i els resultats... de fet... si m’haguessin dit abans de començar el temps de cada parcial que vaig fer... ho valoraria absolutament al revés!!! nedant i corrent malament i en bici bé... Però al comparar-me amb la gent la sensació és totalment al revés... nedant vaig avançar a força gent que fins i tot sortia cinc minuts abans, en bici, només feia que passar-me penya com avions... primer individualment i després en pelotons!!! I corrent vaig tornar a passar a molta gent... Però tot plegat perquè em sembla que els triatletes de llarga distància (òbviament els que estan entorn el meu nivell) són uns pèssims nedadors, uns boníssims ciclistes, i uns patètics corredors... i la veritat és que té tot el sentit del món... perquè la natació és absolutament simbòlica... la bici és molt important... i el córrer... al meu nivell... és aguantar. Conclusió... he d'entrenar la bici "a saco", és a dir, qui vol quedar amb mi per fotre’m canya!!!

Explicant una mica la cursa... Nedant l'aigua estava força moguda... però eren d'aquelles onades que no molesten massa per nedar perquè són molt llargues (ja m'enteneu, no?)... I és d'aquells cops que m'ho vaig passar bé i tot... a més... el fet de tenir gent per davant ens anava bé als de darrera per tenir bones referències... i de fet... la penya va donar moltes esses i jo crec que vaig anar força recta. És cert, el que diu el Siquem que molta penya es va saltar la boia del final que estava més oberta... De fet va haver un moment que jo vaig estar apunt d'anar cap a l'interior seguint al de davant però vaig rectificar a temps... La veritat és que la distància entre boies, les onades, la manca de presència de canoes (estaven però jo no en vaig veure ni una) i el sol de cara no ajudaven gens... jo crec que molta gent no sap ni que es va saltar una boia. Surto de l'aigua, i la transició la faig força bé, tot i que em costa trobar la meva bici... començo en bici... i aquí ve el calvari...

En principi es pot anar bé i tot i que algú ja comença a "xupar roda" la majoria crec que respecta el drafting... fins que ve la pujada i aquí es comencen a formar petits grupets però en aquest cas... crec jo que sense mala intenció... perquè tampoc servia per res! Un tio se’m creua i em tira... sense masses conseqüències per mi... però si per la bici... la roda del davant... durant els propers 25 km m'aniria fent "cloc-cloc-cloc"... la penya em va mirant com dient que fa aquest tio amb aquesta bici! És a la baixada on la cosa es complica... vent de cara... poc espai... i en baixada "xupa roda" és tant fàcil que ho difícil és evitar-ho. Arribo un altre cop a la nacional... i deixo uns metres el grup en que havia arribat per evitar-me problemes... però al cap de pocs quilometres tinc la sensació d'estar fent el "gilipolles"... el grup que havia deixat marxar es va fent gran i s'allunya ràpidament... deixo passar un altre grup... i de cara veig que a part dels primers i alguna honorable excepció per al món del triatló... hi ha grups que fan por... Al final... em sap greu dir-ho... però quan ja em passa l'enèssim grup pel km 50 em dic... "Marc, estàs fent el gilipolles"... i m'enganxo al grupet que em passa... i evidentment... com ens passa sempre als que no fem trames em pillen a la primera!!! És la primera jutgesa que veig i em treu targeta groga!!! A mi, i uns quants més... aleshores em despenjo del grup... però la resta no... tothom segueix en el mateix grup... La targeta groga implicava una penalització de 8 minuts que podia fer al km 57 o al 87, aleshores decideixo parar al 57 i aprofitar per provar de reparar la bicicleta, quan arribo allà, hi ha 4 triatletes més que havien anat amb mi... però que no s'havien deixat caure del grup... i penso... "és que soc tonto! No només em penalitzen sinó que no aprofito!" Sent sincers... els jutges tampoc ens van fer estar 8 minuts... perquè crec que eren conscients que allò era una loteria... i veien passar grups de 40 tios i en canvi només tres tontos parats allà!!! Total... que després segueixo... (també s'ha de dir... que parar et posa de mala hòstia perquè veus que el 80% haurien d'estar allà i només hi ha cinc, però també va bé per recuperar-te, menjar, beure, etc.) Aaah... m'oblidava... feia força ventet... però tampoc era un huracà! Ara sí... que em dic Marc el que queda solet... no volia una segona groga que implicaria la desqualificació directe!!! I així ho faig fins el km 80 on em torna a passar un grup enorme d'uns 30 triatletes... I un cop allà... hi ha una hòstia del "carajo" que per sort aconsegueixo evitar.

Arribo al km 87 i no veig ningú en el lloc de penalització... "ara sí que no entenc res"... "si hi havia grups impressionants!"... deixo la bici i penso... "s'ha acabat el calvari", però estic tant desanimat que no ser si abandonar i enviar-ho tot a la merda... però penso... "Marc, tu fes la teva cursa... i ni que sigui com entrenament ja està bé". Però poc a poc em vaig trobant bé corrent i sobre tot començo a passar moltíssima gent... i penso... "a cabró... ara no pots xupar roda, eh!". La veritat és que mirant el rellotge el temps no és molt bo... però passant a la penya sembla que sigui el Gebresalasi.

El circuit té molts trams de sorra i alguns fins i tot amb sorra de platja, que ni que siguin pocs metres sempre és una putada. Per cert... feia una calor impressionant!!! Però bé... calor i patir corrent són les dos coses a les que estic més acostumat! I al final... al km 20,5 una pujada "de collons" per arribar a l'estadi... però allà està ple de gent animant que et fa sentir com pujant el Mortirolo... i un cop a l'estadi... 200 metres i "se acabo".

Al acabar... m'en vaig directe on estaven els jutges a parlar amb la que m'havia sancionat i el primer que li dic... "soc conscient que avui tenieu una feina impossible... i admeto que la sanció que m'heu tret... és absolutament justa... però no entenc... que no hi hagués més gent parada en els punts de penalització"... i em diu... "no et preocupis, estaran desqualificats". I efectivament... van desqualificar 350... però la veritat... de 2000... crec que haguessin pogut desqualificar entre 1000 i 1500... A més, una cosa és fer 80 km en grup i que et sancionin 8 minuts... i un altre fer 75 km en solitari i que també et sancionin 8 minuts... Però bé, això és inapreciable. I al final si has fet drafting has fet drafting... però crec que hi ha situacions i situacions i casos i casos... En tot cas... espero que per l'octubre aquest tema estigui millor.

Respecte l'organització... molt bé... i els temes que crec que es podrien millorar... ja li comentaré a l'Eloi en privat!

Fins la pròxima!

Marc

Pd: perdoneu el rotllo!!!"-

Classificacions:

256 Marc Majós 4:54:06 (65è 30-34M) *penalty de 8'

1185 Josep L. Aran 6:08:08 (6è 60-64M)

A tots dos la més sincera enhorabona!!!