22 de set. 2011

CAMPIONAT D'ESPANYA DE TRIATLÓ

El cap de setmana del 17 i 18 de setembre es va disputar a la ciutat Gallega de Vigo l'edició d'aquest any del Campionat d'Espanya de Triatló Elit, Grups d'Edat, Sub 23, en modalitat olímpica i el de Paratriatló, Cadet i Júnior en la modalitat esprint. En un circuit molt exigent de ciclisme i amb molt de vent que va afectar a tots els sectors de diferent manera.

Com va sent habitual el Club Natació Catalunya va ser àmpliament representat en quasi cada una de les diverses categories.

La prova Elit va ser guanyada en categoria Femenina per Ainhoa Murua (Codeam Triatloi) i en categoria Masculina per en Javier Gomez Noya (Cidade Lugo Fluvial).

Destaquem les actuacions de les Fèmines; Kate K. Kidger 3a en el grup de 25-29F i la Mercé Asensio 3a en el grup de 40-44F, Així com la gran actuació de la Laia Pi en Junior on va finalitzar en 15a posició barallant-se amb les millors promeses del triatló nacional.

En quan als homes el nostre company Javier Catasús s'ha proclamant Campió d'Espanya en el grup de 50-54M, afegint aquest gran resultat a el Sotscampionat del Campionat d'Espanya de Triatló Esprint, també aconseguit aquesta temporada. També destaquem al nostre crack en Sergi Martinez que va finalitzar en la 67a posició en la categoria d'Elit, fent un molt bon parcial de ciclisme (en Noya només li va treure 56").

Aquí teniu mini cròniques dels protagonistes:

Sergi M. -"Al final el 67, però no de 86, sinó de 109 (necessitava dir-ho) per fer veure que no regalaven res. Els altres 20 els van eliminar en ser doblats i alguns van abandonar. La natació amb cops però bona dins les meves possibilitats el 1er 750m, en el 2on el grup es frena i perdem bastant. 
En bici molta feina, es el que tocava si no volia tornar a casa eliminat i amb cara de tonto. 
Al córrer anava “monoritmo” i pensava que em sortiria pitjor temps i he vist que els 10km en 35:59. A grups era bon córrer però en la carrera d'ahir era dolent, la meitat dels que van acabar va baixar de 34'. 
Molt nivell. Seguir entrenant que l'any que ve no vull patir tant.
Ahh!!! I donar les gràcies a tots Mercè,   Gabri, Marc, Sergi, Laia i Kate, pels ànims   que ajuden molt i en especial al David que  em feia estar a l’aguait de tots els temps de referència."-

David M. -"Vaig nedar com mai (la mar estava realment xunga, onades i molt de vent) i vaig deixar la T1 en 5 posició, al final de la segona volta a la pujada del túnel un dels triatletes ataca per enèsima vegada, hem treuen 10m, que passen a ser 20m i no els puc agafar. Hem quedo amb 4 mes i hem toca currar a tope per no perdre un mon amb el vent que feia i el circuit dur de collons. Finalment el grup on anava agafa els 4 escapats i nosaltres entrem a la T2 amb 2’30” perduts. 
Corro tot el que puc amb un vent infernal que et frenava molt quan tornaves cap a meta. Finalment vaig recuperar varies posicions i arribo el 7e a meta. Content perquè vaig fer tot el que vaig poder. Nomes fa  ràbia que si no hagués perdut els 10m inicials podia haver estat a la pomada tota la cursa."- 

Laia Pi -"Doncs la natació de les juniors va ser bastant caòtica, en comptes de realitzar un circuit de 2 boies, en vem fer 4, és a dir més metres dels que tocava (però això totes així que tothom estava en les mateixes condicions), cops, enfonsades, agafades de peu (són unes @#~¬) ....i un error de novata...no em vaig cordar bé el neopreno i abans d'arribar a la primera boia em van estirar de la corda i em vaig veure al mig del mar amb l'esquena oberta....no sabia que fer.. i llavors vaig agafar la corda i me’l vaig pujar com vaig poder. Llavors pensava que sortiria la última de l'aigua ...una mica desanimada però a la bici vaig intentar aguantar amb dues gallegues i algun cop em van deixar però vaig poder tornar anar amb aquestes noies. 
Al posar-me a córrer em vaig sentir bé i la veritat és que contenta perquè mai havia fet 20'43 en una triatló."-

Gabri C. -"Natació bloquejat a la sortida perquè em fa una mica de por el mar i les onades. Faig el que puc però pensant més en no ofegar-me que en seguir peus, orientar-me o apretar.
A la bici no vaig tenir el dia, vaig col·laborar el que vaig poder però no vaig donar-ho tot com m'agrada. Tantes bronques que em foteu per tirar massa i el dia D va i no ho faig......Em va fer molta ràbia perquè vam estar a 30" del primer grup i al final vem perdre 1'30". Si m'hagués trobat bé, donant més relleus potser hauríem enllaçat i baixant davant les coses canvien.
Al córrer si que em vaig trobar bé i vaig poder arreglar el resultat. Em va fer ràbia no acabar destruït però així son les curses......Una llàstima no enllaçar perquè amb el temps de córrer que vaig fer hauria estat més endavant.
El més important de tot l'experiència viscuda!!!!!!!"-

Classificació Elit Masculina:

67 Sergi Martinez (Elit)

Classificació Júnior Femenina:

15 Laia Pi (JNF)

Classificació Grups Femenins:

3 Kate K. Kidger (25-29F)

3 Mercé Asensio (40-44F)

Classificació Grups Masculins:

22 Sergi Pi (20-24M)

12 Marc Pi (25-29M)

11 Gabriel Cardeñosa (30-34M)

7 David Martinez (35-39M)

1 Javier Catasús (50-54M)

Moltes felicitats a tothom, ho heu fet de conya!!