9 de jul. 2012

AQUATLÓ DE CREIXELL - TORREDEMBARRA

Aquest passat dissabte 7 de juliol es va disputar la 3a edició de l'Aquatló de Creixell - Torredembarra, prova que es disputava en doble distància que la habitual dels aquatlons, o sigui 5km de cursa a peu, 2km de natació (a dues voltes) i un altre cop 5km de cursa a peu.

La prova començava a la localitat de Creixell a les 8:30 del matí, en un dia tapat, però sense ploure, el que va fer que hi hagués molta humitat. Aproximadament 200 aquatletes estaven a la línea de sortida, la qual estava a la sorra de la platja, ja que la cursa a peu constava de uns 4km per la platja i més de 1km pel passeig a la anada i al inrevés a la tornada, es corria des de el municipi del Creixell fins la de Torredembarra on es feia un recorregut de 2 voltes d'1km nedant amb sortida fora de l'aigua i retorn a Creixell.

Tot i no estar gaire entrenat pels estudis i les lesions que aquest any m'estan castigant, m'havia apuntat a aquesta prova després de decidir, per falta de motivació, no anar al Campionat d'Espanya d'Aquatló que es celebrava al dia següent a la localitat almerienca de San Juan de los Terreros (Pulpí), era la primera vegada que no hi assistia des de la meva primera participació al any 2007.

No les tenia totes a la línea de sortida pel mal que em feien els lumbars que m'havia contracturat el dimarts anterior al matí tontament ("labores del hogar"), però m'ho havia plantejat com un entrenament de qualitat per Pont de Suert.

La cursa a peu és molt dura, ja que es va per la platja, evidentment tothom al donar la sortida es desvia a la zona on les onades trencant i fa que la sorra estigui més compactada, tot hi això es fa molt dur al portar les sabatilles mullades i plenes de sorra que et van destruint els peus mica amb mica. La primera cursa vaig anar a un bon ritme (3'48"/km) contant que hi havien 500m més de cursa, al arribar al final del tram de córrer a sobre del passeig marítim vem constatar amb el noi que estava al costat meu que anàvem a 3'40"/km mesurat pel seu GPS.

Transició ràpida ja que portava a dins el mono les olleres i el casquet, però per culpa d'un dels voluntaris ens varem equivocar de boia el grup que anàvem junts al entrar a l'aigua i no ens vem donar compte fins quasi arribar a la boia intermèdia i tenir que recilar fins arribar a la primera boia, que des de la platja quasi no es veia. vaig agafar un monoritmo i intentat seguir peus, la segona volta s'em va fer més ràpida que la primera.

El segon córrer al començar per la zona del passeig vaig sortir força ràpid, però a passar a la platja vaig començar a notar el cansament, i això va fer que el ritme fos molt més lent que a al 1r tram de cursa a peu (4'08"/km).

Al final el 43è de la general i el 7è V1M, em vaig quedar a 2'30" del podi, que després del despiste de la boia potser m'hagués pogut acostar i disputar aquest 3r lloc. Al menys l'esquena no em va molestar gaire i tampoc vaig tindre la sensació d'arrastrar-me tant nedant.

Classificació:
43 Andreu Raymond (7è V1M)