1 d’ag. 2010

TRIATHLON ALPE D'HUEZ

Del 27 al 29 de juliol es van disputar les diferents distàncies dins del Triathlon Alp d'Huez, una prova diferent en la que el sector de ciclisme és molt exigent amb el mític Alpe d'Huez com final del sector.

En Siquem Vivancos i en Josep Amram hi van ser-hi, per disputar respectivament les proves curta i llarga. Al final en Siquem no va poder participar per febre just els dies de la prova.

Us deixo amb la crònica d'en Josep.

-"No sé per on començar la crònica de la cursa, així que diré que l'entorn immillorable! Ja a l’arribada dilluns varem veure les restes de la duatló feta diumenge i que van aprofitar per mantenir els dos dies de cursa. Per tant l’ambient ja era totalment esportiu. A més, com que molts equips hi van per fer stages d'estiu, hi eren també equips de patinatge artístic i karate.
Desprès de deixar les coses al apartament, sortida a córrer per relaxar les cames després del viatge. Ens adonem de la duresa del córrer només començar!El dia següent natació a la piscina concertada amb el complex hoteler i volteta en bici per reconèixer les ultimes corbes del Alpe d'Huez. Primer cop de dura realitat: en 2 km no he estat capaç de pujar a més de 15 per hora....els meus càlculs d’arribada a meta es tenen que canviar i afegir ben be 15 min. per port...i son 3.Finalment el dimecres ens llevem d'hora per la cursa i a les 8.15 som al llac de Verney. Hi ha gent de tot arreu. A la gent Euskalerria, Catalans i mès iberics ens han donat els dorsals 800 i estem tots a prop. Hi corren uns 1000 i hi ha de moltes nacionalitats: anglesos, aussyes, sud-africans, francesos, austríacs, italians, etc. A més, cadascun porta al dorsal la bandera nacional amb el que pots reconèixer de seguida d'on és.9.30 comença la natació, 2200m super tranquils al llac fresquet. Només començar m'emporto un cop de peu a la cara i hem treuen les ulleres...vaig cap a un costat per posar-les be..ja comencem be! jejeDesprés agafo ritmet i així fins la rampa. 44min.un mon, però per mi ja està be i no estic gens cansat. Transició tranquil•la per agafar el mallot amb butxaques, manguitos etc i a rodar.
No crec que estigues permès el drafting, però de seguida es forma un grupet de uns 15-20 que no tenim cap problema a parlar-ho i tirem endavant. De tota manera, en 25 km comença el primer port (Col du grand Serre) i s'acaba l'amistat, 15km sense cap descans... sempre al 8% mínim... pujades fins al 14%, així significa pujar a 12-14 tota l'estona per no esgotar-se massa. Bons avituallaments i els voluntaris molt eixerits... Et passaven gels , menjar i ampolles de líquid en marxa... molt pro-tour!

Després baixada de 28km... bastant tècnica però espectacular. Tothom mirava a dalt... quines vistes! Només acabar la baixada s’enllaçà amb l'altre port..aquest de 23km (Col d'Ornon) però amb 2 km durs al principi i 15 més tipus Parpers al 4-5% Aquest ja es puja a prop de 20km/h però acaba de nou amb rampes del 10% els últims 6 km. Meitat de festa dura i descens impressionant, corbes obertes i velocitat de 70km per 12km. Tot seguit, es fa un pla de 5 o 6 km i comença l'Alpe d'Huez... ara ja cadascú troba el seu ritme..el meu de 10-12km/h. Tot i així ja hem trobo 2 caminant a mitja pujada i passo uns 50 corredors. La gent anima molt i et criden corrents al teu costat..sembla el Tour un altre cop! Les primeres 4 paelles son duríssimes (2-3km) després ja pots respirar a una mitja del 9-10% i finalment les ultimes 5 paelles tornes a pujar fort, amb l'afegit del vent Hem trobo a un italià que s’havia marxat al primer port i que ara paga el córrer al principi...va fos i s'aguanta fent equilibris a la bici... però ja es veu el final a dalt. Entrada a Alpe i una gentassa animant! Valles als costats i boxes al fons. Estan en un camp de futbol, amb el que es molt còmode caminar i fer el canvi. Ja porto 5h40' de cursa però les sensacions son bones... la bici ha estat dura però sempre amb un puntet de seny per no patir massa.

Començo a córrer i encara que el ritme no es molt rapit les cames funcionen. Ja veig al Sik per primer cop, ànims i continuar. Primers 3.5km de pujada mescla de terra i asfalt i baixada en asfalt fins l’estació. Aquí primer problema: als 2 km de baixada dos rampes a la cama dreta..no la puc moure... MERDA!!!! ara no! 4 cops de puny, estirades i continuo. La resta ho fa la calor...puc continuar per altres 15km encara que el ritme es cada vegada més suau. De tota manera ara ja es veu a la segona volta ( eren 3 de 7,4km) molta gent caminant, amb rampes, per terra cansats...a aquests encara els hi resten 18-20km.

Tot i així la cursa ja s'acaba. La última volta es fa dura però ja es veu el final. 300m i pam, rampa forta al isquio dret... una noia del public s’adona que ja estava arribant i m'anima... m'empeny fins i tot. Res, amb la "pata-palo" continuo i 50m després ja puc córrer. Ja arribo! Volta per boxes i arc final...7h20' 44' nedant, 4h45' en bici i 1h47' corrents més canvis.

Ara que ja s'acabat la cursa i en fred, puc dir que ha estat la més maca que he fet mai, el nivell molt alt, moltes dones inscrites i per vindre aquí s'han de fer ports llargs i córrer en muntanya de tant en tant. Si puc, hi torno el proper any!"-

Classificació:

129 Josep Amram 7:20:09 (29è MS3)